Spis czynności, które warto zrobić na samym końcu – przed wysłaniem tekstu…
- Sprawdź, czy są wszystkie wymagane elementy dotyczące autora: imię i nazwisko, aktualna afiliacja, identyfikator ORCID, e-mail, biogram.
- Sprawdź, czy są wszystkie wymagane elementy dotyczące tekstu: tytuł, abstrakt, słowa kluczowe (jeśli wymagane w danej publikacji – także po angielsku).
- Sprawdź, czy wszystkie wykresy, tabele, rysunki mają podane tytuł i źródło.
- Sprawdź, czy wszystkie pozycje, do których odwołałeś się w tekście, są uwzględnione w bibliografii.
- Sprawdź poprawność formy zapisów bibliograficznych.
- Sprawdź dane w bibliografii raz jeszcze: nazwiska, daty, tytuły, numery stron.
- Sprawdź, czy podane linki są działające.
- DAJ SWÓJ TEKST DO PRZECZYTANIA KOMUKOLWIEK – może wychwyci błędy, których sam już nie zauważasz. Jeśli nie masz komu dać tekstu do przeczytania – zrób sobie kilka godzin przerwy, a potem przeczytaj cały tekst na głos (ew. włącz opcję czytania tekstu). Ważne: jeśli choć na chwilę coś Cię zatrzyma (jakieś niejasne sformułowanie, dziwny wywód, niezręczność językowa), zatrzymaj się i sprawdź dokładnie tekst w tym miejscu.
- Wysyłasz e-mailem? Dodaj plik z tekstem jako załącznik. 😉
Zobacz też:
Kwestie najważniejsze
Cytaty
Odsyłacze do literatury
Zapis bibliografii
Drobiazgi interpunkcyjne
Drobiazgi ortograficzne – razem czy osobno
Błędy słownikowe