Spis czynności, które warto zrobić na samym końcu – przed wysłaniem tekstu…

  • Sprawdź, czy są wszystkie wymagane elementy dotyczące autora: imię i nazwisko, aktualna afiliacja, identyfikator ORCID, e-mail, biogram.
  • Sprawdź, czy są wszystkie wymagane elementy dotyczące tekstu: tytuł, abstrakt, słowa kluczowe (jeśli wymagane w danej publikacji – także po angielsku).
  • Sprawdź, czy wszystkie wykresy, tabele, rysunki mają podane tytuł i źródło.
  • Sprawdź, czy wszystkie pozycje, do których odwołałeś się w tekście, są uwzględnione w bibliografii.
  • Sprawdź poprawność formy zapisów bibliograficznych.
  • Sprawdź dane w bibliografii raz jeszcze: nazwiska, daty, tytuły, numery stron.
  • Sprawdź, czy podawane linki są działające (uaktualnij daty dostępu na najnowszą datę, czyli dzisiejszą).
  • DAJ SWÓJ TEKST DO PRZECZYTANIA KOMUKOLWIEK – może wychwyci błędy, których sam już nie zauważasz.
  • Jeśli nie masz komu dać tekstu do przeczytania – zrób sobie kilka godzin przerwy, a potem przeczytaj cały tekst na głos (ew. włącz opcję czytania tekstu). Ważne: jeśli choć na chwilę coś Cię zatrzyma (jakieś niejasne sformułowanie, dziwny wywód, niezręczność językowa), zatrzymaj się i sprawdź dokładnie tekst w tym miejscu.
  • Wysyłasz e-mailem? Dodaj plik z tekstem jako załącznik. 😉

 


Zobacz też:

Kwestie najważniejsze
Cytaty
Odsyłacze do literatury
Zapis bibliografii

Drobiazgi interpunkcyjne
Drobiazgi ortograficzne – razem czy osobno
Błędy słownikowe